MUMC+

Patiëntinformatie

Centrum Bijzondere Tandheelkunde: de digitale polikliniek

Het Centrum Bijzondere Tandheelkunde van het Maastricht UMC+ biedt u de mogelijkheid online te communiceren met uw zorgverleners: onze digitale polikliniek. We vinden het belangrijk dat u van thuis uit of vanuit een andere locatie op een eenvoudige manier vragen aan ons kunt stellen.

Voor onze digitale polikliniek gebruiken wij de website www.digitalepoli.nl. Die is veiliger en efficiënter dan bijvoorbeeld e-mail.

Om de digitale polikliniek te kunnen gebruiken, moet u als patiënt bekend zijn bij het Centrum Bijzondere Tandheelkunde (CBT). U geeft ons uw e-mailadres en ontvangt daarna een e-mail waarmee u uw aanmelding kunt voltooien.
Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van de digitale polikliniek: u gaat naar www.digitalepoli.nl en logt in met uw e-mailadres en wachtwoord.

De digitale polikliniek
De digitale polikliniek

Waarvoor kunt u terecht bij de digitale polikliniek?

U kunt een vraag stellen aan het CBT-team. Als u dat wilt, zijn uw vragen alleen zichtbaar voor de medewerkers van het CBT. Zij beantwoorden uw vragen zo snel mogelijk . Heeft u een vraag aan uw medepatiënten of vindt u het geen probleem dat anderen uw vraag kunnen zien, stel uw vraag dan op het forum.

Het forum. Het forum is de plaats waar u snel informatie vindt: ervaringen van uw medepatiënten
bijvoorbeeld. Ook antwoorden van
behandelaars en medepatiënten op in het forum gestelde vragen vindt u daar.

Kijk voordat u een vraag stelt aan het CBT-team eerst op het forum: misschien vindt u daar het antwoord al.

Op de hoogte blijven. Het Centrum Bijzondere Tandheelkunde publiceert op de digitale polikliniek ook nieuws. Zo blijft u eenvoudig op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen.

Wat zegt een patiënt over de digitale polikliniek?

“De digitale polikliniek is een geweldige aanvulling. Het heeft mij de afgelopen drie jaar extra zekerheid gegeven. Je kunt een vraag stellen op het moment dat je in je eigen vertrouwde omgeving bent. Vragen of problemen komen altijd bij je op als je thuis bent. Praktische vragen, maar ook ideeën die je zelf wilt opperen en niet bij je opkomen als je op de polikliniek bent. Voor mij persoonlijk geldt ook nog dat ik tijdens de behandelingen de meeste tijd niet kan praten omdat ik mijn klosprothese dan niet in heb.

Het is fijn dat je op momenten tussen afspraken door vragen kunt stellen. Ik hou er rekening mee dat mijn vraag niet 24 uur per dag onmiddellijk beantwoord wordt, maar bijna altijd gebeurt het sneller dan ik verwacht.”

Ralf Caenen, Maastricht

Contact

Als u na het lezen van dit informatieblad nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met het Centrum Bijzondere Tandheelkunde, 043 -387 52 00.

Laatst bijgewerkt op 29 juli 2021