mumc+

Patiëntinformatie

Stroomstoring beademingstoestel

Wat kunt u doen

Een urgente storing aan uw beademingstoestel

Bij een urgente storing neemt u contact op met de verantwoordelijke firma.

Vivisol: 013-523 10 23

(Zie ook de sticker van Vivisol op de achterkant van het toestel)

Voor u is een vier-uurs servicecontract afgesloten. Vivisol is volgens dit contract verplicht de storing binnen vier uur na de melding te verhelpen; 24 uur per dag, 365 dagen per jaar.

Een stroomstoring overdag of ‘s nachts

Maak gebruik van de accustroom!

  • Per beademingstoestel heeft u zes tot acht uur accustroom. Heeft u twee beademingstoestellen, dan heeft u dus twaalf tot zestien uur accustroom. Voor de uitzuigpomp is één uur stroom nodig per uitzuigpomp. Laat uitzuigpomp dus niet onnodig aanstaan!
  • Duurt de stroomstoring langer dan acht uur ga dan, als dat mogelijk is, naar familie of kennissen die wel stroom hebben. Is dat niet mogelijk, neem dan contact op met het CTbM.
  • Is er een acuut probleem neem dan contact op met uw huisarts.
  • Bent u een beademingsafhankelijke patiënt, dan probeert het CTbM een instellingsplaats met stroom te regelen.

Stroomstoring buitenshuis

  • Voor informatie hierover belt u met het Nationaal Storingsnummer gas en stroom. 0800 – 9009. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
  • Neem contact op met uw provider en vraag om plaatsing van een generator op uw verblijfadres.         Is dit niet mogelijk, geef dan aan bij stroomleverancier dat u afhankelijk bent van stroom omdat u beademing nodig heeft. Uw wijk kan dan eventueel als eerste geholpen worden met het stroomherstel.
  • Is de verwachting dat de stroomstoring langer dan acht uur gaat duren, neem dan contact op met het CTbM! Wij beoordelen dan of wij voor u een plaats in een instelling moeten regelen.

Contact

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen, neem dan contact met ons op.

T: +31(0)43-387 63 84  
F: + 31(0)43-387 63 44
E:ctbm@mumc.nl

Laatst bijgewerkt op 25 oktober 2021